Monday, May 26, 2008

Belated Besday Aini Farhana

Allops, yesterday aku wat makan2 sket, menu biasa je, mee kuah penang, wedges, nuget, fries n roti telur, minuman orange juice. jamuan nie sempena besday aini farhana yang dah dua tahun n for my kesyukuran lulus exam jabatan. sape aini farhana? Aini Farhana tue my daughter, lahir bulan april, tp last month die kat penang, so terpaksa tangguh wat this month. Aini Farhana yang sihat, cerdik, pandai n rajin solat n wat keje umah. if dgr azan je, mesti kalut ajak aku solat sama. hope berkekalan sampai besar.

Arini aku nak cite ttg my family, my wife Muhaini, work as? as fulltime housewife, still dlm proses mencari kerja if ada rezki, dpt la tue. Insyaallah this September, kami deliver new baby. doakan anak selamat, n ibu gak slmt. brp tahun dah aku kawin? dah tiga tahun aku kawin, tahun 2005, masa tue aku still study kat itm. nape kawin awal? aku kawin awal sbb aku mmg nak kawin, mak aku mmg tak restu mula2, but my father mmg sporting, skali je aku mintak, terus restu. cuma cite sedih byk berlaku ms aku kawin ms blaja, HEP band aku, pastu mcm2 la cite fitnah berlaku, aku redha, n anggap sbg cbrn utk aku berjaya.

alhamdullilah, dgn berkat org hina kami, caci kami dgn segala fitnah dan kata2 kesat, my wife awarded as the best student dlm die nye kos n dpt anugerah naib canselor, bukan bermaksud utk berbangga, cuma sbg penaik semangat utk kami berdua. alhamdulilah aku grad on time, n terus dpt keje kat penang, setahun keje kat sana, dpt lak keje gomen, syukur sgt. mmg rezki anak n family la tue. bg yg nak kawin awal, jgn risau ttg duit ke, kehidupan lepas kawin ke, tp mesti dgn syarat, sanggup hadapi semua, jgn sekali2 berpatah balik. cuma biasa la, asam garam hidup, org kata "sdgkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri", so, sikit2 salah faham ke, sengaja menyalah faham ke, biasa la tue.


tak lupa utk yg dtg makan2 smlm, aku ucapkan jutaan terima kasih. also thanks utk gift from kak azibah n my cousin. bertambah la koleksi bear anak aku. ape pun, just inform rakan2 area pahang, penang n KL, aku balik malaya 31hb nie terus ke penang, pastu 3hb ke pahang, n 8hb ke bangi, pastu 10hb ke pahang semula n stay sampai 16hb, n petang 16hb tue, fly terus ke kuching, n after that, see u september 2009 lak, masa tu dah anak dua daaaa....

7 comments:

azrul izwan said...

bila kat pahang jgn lupa holler aku.. aku balik pahang jumpa ko.. tak pun when you're in bangi.. boleh jumpa whoever is near..aizat n jijoe (keje kat ampang since early / mid may)..

adieu

farhan said...

beres bro, no prob...nanti la aku turun KLCC, naik kat khazanah nasional tuh, mintak keje...hahahahaha....ade post ke? kalau takde, postmen pun ok...

Ren said...

Hua..tahniah sebab ada anak perempuan yang cantik dan kiut serta bijak dan pandai.. Semoga keluarga anada sentiasa dilimpahkan dengan rezeki. I want to wish Happy Belated Bday to ur daughter too!

farhan said...

tq....even kite neh kenal kat blog je, so, epy blogging...hahahahha...jgn tergolong dlm blogger yg menteri maksudkan tue dah la....

u? belum ber family?

Anonymous said...

alahaiiiiii aini farhana tiutnye la..nk pwesent frm me mai blk smnjung ehh.

farhan said...

wokies, papa aini tlg jwb, aini balik smnnjg esok mlm, nanti jumpe kat KL aini tuntut adiah...hahahhaha... (papa yg gelak)...papa jahat...

Ren said...

Wah.. setakat blog-blog kecik, takde pun Pak Lah nak intai. hehehe
Belum ada rezeki nak berkeluarga.. Doa-doakan la yer...