Subscribe

Powered by Blogger

Tuesday, June 17, 2008

Pulang Malaya

Salam semua, aku baru je sampai kuching malam tadi. Aku mintak maaf kat semua sbb aku tak dpt jumpa, bukan ape, aku pun tak tau last minit kami ade wat perjumpaan keluarga, semua skali ahli keluarga aku ade n ade mesyuarat ttg halatuju family kami n pembahagian harta pusaka. belum jadi harta pusaka, tp pembahagian harta ayah aku. bukanlah bermaksud ape2, cuma ayah aku ni, die fikir baik die buat pembahagian semasa dia hidup sbb if die dah pergi, dia tak mau anak2 die bercakaran sesama sendiri berebut harta.

kat sini aku tak dpt attach pic, just aku cite je la perjalanan pulang kami ke malaya bermula malam 31hb may, terus ke Penang guna Airasia kebetulan flight airbus, so dlm die slesa sket, brg tak byk, dua beg je. Sampai penang dlm kul1030 n buzu (my wife's fwen) dtg amik kat airport n antar ke jeti kat sblh island. ingatkan nak tumpang pakcik rapid ke umah, rupanya operasi die last 10.30. so dgn terpaksa nya, menyusahkan ayah mentua aku dtg amik. bukan takmo amik cab, tp caj die mcm along, keje nak sembelih je.

so, terpaksa la kami naik kereta roda dua, mula2 antar my wife n anak, n pastu amik lak ayah mentua aku. esok tue 1hb jun, pegi kenduri kat Baling kedah, umah sedara jiran kami kat penang. n petang tu melawat umah yg aku beli kat padang serai, kulim. rumah kos rendah je, kebetulan dulu dpt offer utk beli, so beli je la. n kami tido sekejap je kat situ. mlm tu dah balik umah ayah mentua aku semula. pastu keesokan harinya kami pergi pejabat tanah kulim byr cukai tanah rumah.

mmg best kerajaan kedah yg baru, cukai tanah turun, pastu lak, takde penalti if lewat bayar, dulu cukai tanah rumah aku tu rm50, skrg ni tinggal rm35 je. aku byr lewat pun takde caj. 2-4jun, kami merayau2 umah sedara mara n abiskan masa merayau kat penang. malam 4hb tu naik bas ke bangi coz tiket ke pahang dah sold out. 5hb pagi sampai bangi, n tgh malam or 6hb pg tuh bertolak ke pahang.

mmg tak best la takde kereta neh, susah tul. kena tumpang org, naik bas, naik feri n naik teksi. sampai je ke pahang aku dah diberi tugasan, aku pun tak tau ade family meeting. semua pun balik rumah. ramai ke adik bradik aku? aku ade 9org adik bradik, aku anak ke7 n aku ade 4org kakak, 2abg n 2 adik. n family aku ade 4lelaki n 5perempuan. pastu kami ade 7org anak sedara. kire besar la, menantu ade 4org stakat ni. aku yg ketiga kawin slps abg sulong n kakak sulong aku. langkah alang la neh. stakat ari nie, 2kakak aku belum kawin n sorg abg.

so, if korg nak apply vacancy tu, leh je, abg aku pensyarah kat UKM, kakak aku sorg pegawai kat MOSTI n sorg lagi cikgu kat kamunting. dorg semua terer tak mcm aku neh, blaja stakat dip jerk. so, dr 6hb sampai 15hb aku kat phg, mmg susah sket nak jumpa kwn2 sbb transport takde, aku nak mintak korg amik, aku kesian lak. minyak naik neh, kos tuh. takpe, insyallah nanti ade peluang kita jumpa.

utk aizat, arul, jijoe, ashe, emi, kri n rakan2 lain, insyallah kita jumpa lain masa. bukan aku takmo jumpa, tp byk sgt brg2 aku bw. 15hb tue, aku naik bas dr phg ke KL, byk brg, plan nak gtau aizat, jijoe n arul, tp aku gtau arul sowg je, tu pun last minit. aizat-aku ingat ko still praktikal, tu yg xgtau...

till jumpa lagi, aku tgh cr pic menarik attcah kat sini.

azrul izwan said...

aku pun lupa nk reply sms ko la encik paan..dats y by the time hang dh smpai pkeliling, aku still was some where else..sorry. takpe, byk masa lagi:)

AizatPro said...

huhu.. takpa.. lepas ni sebelum berlepas ke KL.. habaq mai kat aku ya..(bila pulak ak jd org utara ni) heheheheh..
bye

songket couture ni aizat tau..

farhan said...

wakakakakka....eh, aku la dah jd org utara. tp skrg dah jd org timur malaya. dah pande klakar swak. sik da hal, kelak jumpa agik. next week pun maybe aku ade kat KL. 2weeks course...